Alkol kadınlar da kanser riskini artırabilir
Ilımlı alkol tüketimi ile kadınlar önemli ölçüde kanser riskini artırabilirler
İngiltere – Oxford üniversitesine göre kadınların günde bir bardak alkol içmeleri bile fazla gele bilir. Meme kanseri, karaciğer kanseri ve rektum kanseri gibi hastalıklara kapılan kadınların %10 nedeni alkol içmekten kaynaklandığı öne sürülüyor. Bira, şarap ve ya diğer bir içki tüketilmesi fark etmiyor.
Naomi Allen ve arkadaşları, “Million Women Study” adlı araştırmanın altında bir milyon kadının verilerini incelediler. 1996 ile 2001 yıl arası araştırmaya alınan kadınlar 7 yıl boyunca incelendiler. İngiliz araştırmacılar genel kanser vakalarılar listesinin arasından kendi çalışmalarına katılanları buldular. Kanser teşhisiyle bulunan katılımcılar ortalama her gün 3 kadeh içki içtiklerini belirtiler. İngiltere için normal olan tüketim araştırma altında verileri incelenen 1 milyon kadından 70.000 nin kansere kapılmasına neden oldu.
Alkol miktarı yükseldikçe herhan gibi bir kansere kapılmanın riski de artıyor ve bu özellikle meme kanseri, karaciğer kanseri ve rektum kanseri için geçerli. Alkol ile sıgara içmeyse ayrıca bu riski yükseltiyor ve baş ile boyun bölgelerdeki kanser türlerine yol açıyor.
Michael Lauer ve Paul Sorlie (Lung and Blood Institute, US) göre araştırmanın neticesinden alınacak mesaj kesindir. Kanser hastalığına kapılma riskini karşı sağlıklı bir alkol içme dozajı belirtilemez.
Katılımcıların ve onların arasında kansere yakalananların sayısına bakılırsa bu konuyu her kadının ciddiye alması şarttır.
Dengeli Yaşam Network